06 April 2007

Se apropie Sfintele Paşti

Au mai ramas doua zile pana la Pasti. Sau, daca vreti, dupa metoda de calcul a evreilor mai sunt 3 zile. :)

La televizor MII de reportaje din Selgroase, Metrouri, Core, Bille. Romanul isi cumpara de mancare. Muuulta mancare. Pentru ca asa au farmec sarbatorile: mancand bine. In restul anului nu prea conteaza, "traiasca pita cu slanina", da` de Pasti si de Craciun se indoapa de miei, droburi, porci, sarmale.

Imi aduc aminte de Divertis la revelionul din anul in care premier era Victor Ciorbea. Intrebarea lor nu era ce-or manca romanii de Pasti... ci mai degraba "Ci-or bea?". Pentru ca, nu-i asa, ne-o zic si cei de la Lowenbrau - "romanii au multe sarbatori" - ceea ce implica bere. Sau vin. Sau tării. Apă în nici un caz, că ruginesc.

De Craciun, ne grupam si mergem la colindat. Avem un motiv cat de cat intemeiat: vestim nasterea Domnului. Dar modul in care ne manifestam, lasă de dorit... petarde, tipete, urlete, bătut in usi, sunat la interfoane/sonerii - ca ti`i si frica sa treci pe langa un grup de "manastureni" (zic si eu, n`am nimic cu cartierul respectiv).

Iar de Pasti, in Ardeal, este obiceiul cu stropitul (florilor).
"-Mergem la udat!
-Cu ce scop?
-Sa bem pe gratis!"
La originile sale unguresti, obiceiul e unul frumos si bine intentionat. Baietii au pretextul sa mearga la fetele din sat, sa le cunoasca mai bine, sa poata vorbi intre patru ochi fara sa trezeasca suspiciuni si barfe. (acuma cu ce erau serviti baietii, n-am de unde sa stiu... primeau doar mancare si bautura sau ... ?:) Si inca mai pare o idee destul de buna, in limitele bunului simt.
Insa cand vine vorba de barbatii insurati care "uda" femei maritate, imi schimb total parerea. Imi aduc aminte ca acum cativa ani, a venit un coleg de serviciu de-al tatalui meu s-o "stropeasca" pe mama. Ok. Un parfumel, un paharel, o poveste. Al doilea paharel, a doua poveste. Si tot asa de n ori. (n→∞) Numa` nu mai scapam de el. Cine are nevoie de motive de injurat de Pasti?

Eu va doresc liniste si pace in weekendul asta.
Sarbatori fericite!

PS. De la mine (si poate si de la Zaraza), pentru adevaratii sportivi: numai RESPECT.